Wat is het verschil tussen geweven en geplooid

Duette gordijnen

Wat is het verschil tussen plisségordijnen, geplooide, vlakke en buisgordijnen? Geplooide of geplisseerde gordijnen zijn gordijnen waarvan de draden over één rand zijn gelegd. Plisségordijnen zijn gordijnen waarvan de draden door de gaatjes in de stof lopen. Door de rangschikking van de draden ontstaat een diepe plooi.

Vanwege hun veelzijdigheid worden plooien vaak gebruikt in gordijnen en vitrages. Zij worden echter ook gebruikt in gordijnen en stoffering. Het verschil tussen plooien en geplooide stoffen is dat de plooien plat of in een kanaal-en-hoek-stijl worden gelegd, terwijl geplooide stoffen in een ruit- of rechthoekig patroon worden gesneden. Door hun ruitvormige of rechthoekige snit zijn plooien stijver dan geplooide. Dit geeft het materiaal extra stevigheid.

Duette gordijnen, die gemaakt zijn van een geweven stof, hebben de extra troef dat ze in de machine gewassen kunnen worden. Daardoor hebben ze minder onderhoud nodig dan gewone gordijnen.

Het basisverschil tussen geweven en duet gordijnen is dat het ene een diamantbinding is en het andere een effenbinding. Een ruitweefsel heeft twee ruitvormen in het patroon, het patroon is dus een raster. Een effen weving heeft een enkele ruitvorm.

Opgestapelde of geplooide gordijnen zijn verkrijgbaar in een scala van kleuren en patronen. De basiskleur is zwart, maar u kunt kleuren vinden als koof, blauw, groen, rood, zwart of ivoor. U kunt zelfs gekleurde dekbedovertrekken vinden.

Duetgordijnen zijn een vrij moderne creatie, ze worden al sinds de jaren 1950 geproduceerd. De eerste waren oprolbare ogen, en waren ongebruikelijk met rechte zijkanten en een geometrisch ontwerp. Latere versies hadden een afgeronde onderkant als een werkloosheidslint.

Draadloze toestellen zijn aantrekkelijk en verkrijgbaar in vele stijlen. De twee basistypes zijn het gesloten en het open model. Bij het gesloten model zijn de draden verzegeld door een plastic omhulsel en past het in een plunjezak. Het open model past in een zak en heeft een steropening in het midden.

een afhankelijk van de stof, hoewel deze niet geheel betrouwbaar is. De koorden zonder snoer worden gemaakt van stoffen zoals nylon of polyester, met een vulling van natuurlijke of synthetische vezels. De koorden van stof worden rond een lood gewikkeld, en tot een ronde soort spoel gemaakt. Vervolgens worden zij aan het hoofddeel van de stof vastgemaakt door middel van Wezen, dat ofwel karabijnhaken ofwel ritssluitingen zijn.

Oefengordijnen, misschien de eenvoudigste van de drie, zijn gewoon geribbeld doek van polyester of nylon, zonder vulling. De belangrijkste fabrikanten van oefengordijnen zijn Hills, onder de merknaam launive.

Hills merk heeft een breed scala van oefening gordijnen aan verschillende oefening behoeften, maar het is de eenvoudigste die ieders smaak past. De gordijnen kunnen worden gebruikt om gewoon aan de muur te hangen, of om elliptische apparatuur, ab vloer, of iets dergelijks te bedekken. Ze worden ook gebruikt als decals, zeefdrukken, of als tafelkleedovertrekken. Bovendien kunnen ze, als gordijnroede, plat worden gelegd en bedekt met een tafelkleed of een doorschijnende stof. Als u uw gordijn verkoopt, kunt u het in de schuur ophangen, of gewoon een gordijnroede ophangen, en zo zijn geheimen van comfort en duurzaamheid weer op de markt brengen.

Industrieel behang